יצירותיה של דתיה בן דור מלווה את הפעילות בגן ובכיתות היסוד וזאת משום שיצירותיה של דתיה נועדו להקנות ידע ולשנן מידע באמצעות שיר סיפור, משחק או מוסיקה, ביצירותיה ניתן לראות את המאפיינים של השפה העברית כמו גם את מהות השפה העברית, רבים מיצירותיה נועדו להקנות מידע, עקרונות לוגיים ומושגי יסוד, בחלק מן יצירותיה לקטנטנים ניתן לראות צורות של סוגי מיון שונים כמו: צבע וצורה, כל יצירותיה הן מגוונות ומצחיקות.
בחג הפסח נתתי לכלל ילדי הגן, חמש יצירות של דתיה, בעיקר יצירות עם מילים נרדפות בקשתי מההורים שיקריאו בבית לילדיהם בזמנם הפנוי , אני רוצה להגיד שחלק מן ההורים/ילדים שיתפו פעולה מאוד פה וכשחזרנו מהחג הילדים רצו אלי ותחילו לדבר איתי על חלק מן המילים, אספתי אותם וערכנו חגיגה שלמה מהמילים, הילדים זרקו מילים והתלהבו ורצו לדבר על כל מה שהם יודעים והיה באמת נחמד.
היי מירב,
השבמחקשיתוף הורים בנושאים הנלמדים בגן לדעתי הוא חשוב מאד, והאופן שפעלת מקסים!!!
גם אני מלמדת את הילדים בגן דרך שירים: מילים נרדפות, העשרת אוצר מילים, חרוזים ועוד, אך כעת בעקבות קריאת הפוסט "קניתי" את הרעיוןשלך ואופן שיתוף הפעולה.
תודה, שרית
מירב ושרית שלום
השבמחקבמסגרת יחידת הלימוד שאני עסוקה בכתיבתה שבמרכזה המילון, אני מעשירה את הפעילויות בקרואה מתוך ספרה של דתיה בן דור ככה זה בעברית. העשייה בשתי סוגות ספרותיות(שירה ויעץ) מעודדת את הילדים למשל לשימוש מוגבר בתמונה כרמז לכתוב. מתוך לימודי בקורס "טקסט תמונה ומה שבינהן" התחדדה תשומת ליבי לאיורים המופלאים בספר זה השונים לגמרי מהצילומים והאיורים הראליים במילוןואם זאת יכולים להעשיר את למידת השפה באמצעות אוןתן אסטרטגיות למידה שמפעילים הילדים.
אריאלה
אנימסכיה עם מה ששתיכן כותבות אך לצערי הרב כמה שאני מנסה לשתף את ההורים, כמעט חצי מההורים לא פנויים לכך ואין שיתוף פעולה וכמו שאתן בטח יודעות אילו הילדים שהכי הרבה זקוקים לכך.
השבמחקאני מתארת לעצמי שגם אתן נתקלות בכך בנים שלכן.
תגובה 3:
השבמחקמירב, שלום!
אני מסכימה עם דעתה של שרית לגבי שיתוף הורים בנלמד בגן, אך לצערי עם הזמן למדתי לא לסמוך על ההורים, כי כמו שאת כתבת חצי מההורים לא משתפים פעולה ואז יוצא מצב שחלק בעיניינים וחלק לא ונוצר מצב שאלה שבעניינים משתתפים במפגשים ואלה שלא עוברים לצד של המפריעים.
והפעילויות שעשית עם ההורים לגבי דתיה בן דור אני עשיתי עם הילדים ובלי לשתף את ההורים. האמת בגלל שאני גננת משלימה ורק אני מתעסקת בנושא הסופרים בגן שבו אני עובדת לא יכולתי להתייחס לדתיה דור לכל סגננות כתיבתה. התייחסתי אליה כסופרת רוב הזמן, קראתי להם סיפורים, התייחסתי אליה כמשוררת לשירים שהיו יותר חוויתים ולא כמו ל"שטוזים" וכמלחינה השמעתי להם שירים שהיא כתבה והלחינה. וגם דברנו על כמה הצגות שהיו בעקבות סיפוריה ועשינו הצגות.
אני יכולה לומר שגם בלי שיתוף הורים בפועל הישגתי שיתוף לגבי ספרים או כל מיני דברים שבקשתי להביא לגן. נכון שהשיתוף היה חלקי אך הוא לא פגע בילדים אחרים והעמיד אותם במצב מדוע ההורים שלהם לא משתפים פעולה.
אנה